Aves heeft zich aangesloten bij de Landelijke Klachtencommissie Onderwijs en accepteert daarmee ook het Reglement van deze Landelijke Klachtencommissie Onderwijs, dat deel uitmaakt van onze eigen klachtenregeling. Met de regeling wordt beoogd een zorgvuldige behandeling van klachten, waarmee het belang van de betrokkenen wordt gediend, maar ook het belang van de school (een veilig schoolklimaat). Deze klachtenregeling is alleen van toepassing als men met zijn klachten niet ergens anders terecht kan. Veruit de meeste klachten over de dagelijkse gang van zaken in de school zullen in onderling overleg tussen ouders, leerlingen, personeel en schoolleiding op een juiste wijze worden afgehandeld. Indien dat echter, gelet op de aard van de klacht niet mogelijk is, of indien de afhandeling niet naar tevredenheid heeft plaatsgevonden, kan men een beroep doen op deze klachtenregeling. De Intern Begeleider van de school is contactpersoon indien er klachten zijn en zal u doorverwijzen naar bijvoorbeeld de vertrouwenspersoon indien u niet samen tot een oplossing voor het probleem komt. U kunt het volledige reglement vinden op de website van Aves onder de rubriek Ouders.
Vertrouwenspersoon voor de stichting Aves