Onze missie
Met plezier samen ontwikkelen Wij geloven dat leerlingen, leerkrachten en ouders pas tot leren en samenwerken komen als er harmonie is op de plek waar zij elkaar treffen. Met plezier naar school komen, samen werken en ontdekken wat je wilt leren en wat je al kunt, is essentieel om je te kunnen ontwikkelen als individu/groep, team en school.
Onze Visie
De Albert Schweitzerschool wil een school zijn waar iedereen zich veilig en gewaardeerd voelt! Het team wil een schoolklimaat scheppen waar eenieder de ruimte en gelegenheid krijgt om zich te ontplooien. Het onderwijs is goed en houdt rekening met de (on)mogelijkheden en kansen van kinderen en leerkrachten. De kinderen die bij ons van school gaan hebben voldoende bagage (cognitief en sociaal emotioneel) meegekregen om de wereld verder te verkennen. De leerkrachten in onze school zijn in staat om deze visie om te zetten naar het dagelijks handelen in de groep. De leerkrachten in de school voelen zich gewaardeerd en zetten hun diverse kwaliteiten in. De kinderen komen met veel plezier naar school. Zij komen in een omgeving die ze uitnodigt/prikkelt om hun vaardigheden te ontdekken en deze verder te ontwikkelen. De komende jaren willen wij de kinderen een actievere rol laten vervullen in hun eigen leerproces. Door te werken met zichtbare leerdoelen en door kindgesprekken te houden, willen wij bereiken dat kinderen nog meer leren vertrouwen op hun vaardigheden en deze in het dagelijks leven leren te gebruiken. De ouders zijn een belangrijke partner van de school. Immers de ouder kiest de school omdat men denkt dat de school hun ideeën over opvoeden zal ondersteunen. Samen, leerkrachten, ouders en kinderen, zijn wij in staat om deze visie handen en voeten te geven en kunnen wij deze levend houden. De relatie met externe instanties is optimaal in het belang van de ontwikkeling van het kind. In het school ondersteuningsdocument van de school staat beschreven op welke manier daar vorm en inhoud aan wordt gegeven. Het opleiden in de school wordt inhoudelijk verder ontwikkeld. Dit in nauwe samenwerking met de Katholieke Pabo.