Plannen schooljaar 2023-2024
In het schooljaar 2023-2024 zullen wij wederom met het team werken aan het verzorgen van goed onderwijs. Daar hoort bij dat leerkrachten zowel individueel als in teamverband scholing volgen. Voor de teamscholing zullen we in ieder geval samen scholing volgen voor:
IPC
Deze scholing is per unit afgestemd. De scholing wordt verzorgd door een gecertificeerde trainer van IPC. Het leren van de leerkracht staat centraal. Daarbij is het doel steeds: Hoe richt ik mijn onderwijs zo in, dat alle kinderen leren. De leerkracht leert optimaal gebruik te maken van de leerwand, het inzetten van coöperatieve werkvormen en formatief evalueren.
Formatief handelen.
Verdiepende scholing gericht op het gericht geven van feedback tijdens de les en het leren zichtbaar maken voor de leerling.
Identiteit
Dit schooljaar zullen we wederom met de identiteitsbegeleider twee bijeenkomsten hebben. We bezoeken de Kerkschool en een tentoonstelling in de Martinikerk in Groningen.
Nieuwe taalmethode
De huidige taalmethode is aan vervanging toe (2023 -2024) Dit schooljaar zullen we onderzoeken welke nieuwe taalmethode het best passend is voor onze leerlingen.
Invoeren Kindbegrip
Eén keer per jaar vullen leerkrachten dit in voor onze leerlingen van de groepen 3 t/m 8. Dit schooljaar gaan we starten met Kindbegrip. Dit instrument kan gebruikt worden om de sociale vaardigheidsgroei van de leerlingen te kunnen volgen. De leerkrachten van groep 1 en 2 volgen of Kindbegrip of de leerlingen op sociaal emotioneel gebied met de leerlijnen uit Parnassys.
Invoeren Listlezen; Lees interventie voor scholen met een totaalaanpak
Dit schooljaar gaan we schoolbreed werken aan het verbeteren van de leesvaardigheden van de leerlingen d.m.v. List-lezen. Deze methodiek is er voor de groepen 1 t/m 8. Onder begeleiding van een leesexpert volgen we deze scholing.
List-lezen verbindt de techniek van lezen steeds met leesbegrip, leesbeleving en het opbouwen van kennis van de wereld.