Ook in het schooljaar 2019-2020 staat er volop schoolontwikkeling op de agenda. Hieronder leest u waar wij het komende schooljaar expliciet aan werken.
*Invoeren en implementeren van nieuwe methoden waaronder : Engels: methode groep 7/8 Groove me.
*Aanvankelijk leren lezen methode groep 3 Pennenstreken methode groep 3 Zing zing zing.
*Digitale methode voor muziek
*Kwink methode voor Sociaal Emotioneel Leren Groep 1 t/m 8.
* Tweede jaar Scholing IPC waarbinnen werken met het digitale portfolio van IPC Bij IPC hoort een digitaal portfolio. Dat hebben wij tot nu toe niet gebruikt. In de scholing van dit jaar rondom IPC zal dit een onderdeel van de scholing zijn. Het is de bedoeling dat wij na dit schooljaar alle kinderen kunnen werken met het digitaal portfolio van IPC.
*Uitbreiden en verfijnen van het portfolio voor rekenen, taal, spelling en begrijpend lezen. Het afgelopen jaar schooljaar zijn wij gestart met het portfolio voor leerlingen. Ook hebben de eerste kind/ oudergesprekken op school plaatsgevonden. Het komende schooljaar willen wij , naast het verfijnen van de inhoud van het portfolio, ook onderzoeken hoe en op welke wijze de kinderen betrokken kunnen worden bij hun leerproces. Werken met een portfolio is daar een onderdeel van.
* Werken met leerlingvolgsysteem “leerlijnen voor groep 1 / 2 “ in Parnassys. Leerkrachten van de groepen 1 en 2 volgens scholing die hen in staat stelt om de ontwikkeling van leerlingen in kaart te brengen. De verschillende ontwikkelingsgebieden sluiten aan bij de kerndoelen van het onderwijs.
* Vastleggen digitale leerlijn ICT voor groep 1 t/m 8 Aan het eind van het schooljaar is er een beleidsdocument waarin is vastgelegd welke digitale vaardigheden kinderen geacht worden te beheersen aan het eind van groep 8.